Značke

Archive for November, 2012

Zdrav zajtrk za zdravo srce

Slovenci zelo zgodaj vstajamo in odhajamo od doma, pri čemer pogosto zmanjka časa za pripravo zajtrka. Ta pa je, kakor kažejo raziskave, res najpomembnejši obrok, saj se možgani čez noč spočijejo, organizem pa strada, saj tudi za najosnovnejše delovanje (dihanje, presnova) porablja energijo.

Zjutraj je organizmu treba dati nekaj zagona, drugače začne pri vsakem obroku skladiščiti zaloge.

Zdrav in hranljiv zajtrk ima pozitiven vpliv na zdravje srca, saj preprečuje diabetes in znižuje krvni tlak. Tisti, ki zajtrk preskočijo, imajo ponavadi višjo raven holesterola, ki je velik dejavnik tveganja za bolezni srca.

Izpuščanje zajtrka ni zdravo

Z izpuščanjem zajtrka povečamo tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja

Nizkokaloričen jutranji obrok lahko spodbudi tudi porabo maščobnih zalog na poti v službo za do 50 odstotkov več kot tradicionalen zajtrk, je pokazala študija, ki so jo naredili britanski znanstveniki. Zajtrk, ki vključuje različna peciva, jogurte in kavo s sladkorjem, ima visok glikemični indeks, kar poveča raven inzulina v krvi, to pa upočasnjuje proces porabe maščob iz zalog. Zanimivo je tudi dejstvo, da ljudje, ki redno uživajo manj masten zajtrk, poln vlaknin, čez dan nimajo potrebe po prigrizkih in pojejo veliko manj.

S pravilno izbiro zdravega zajtrka si torej lahko znatno izboljšate svoje zdravje, preprečujete bolezni, vplivate na potek zdravljenja in ublažite škodo, ki nastane zaradi bolezni. Hrana ne bo nikoli takojšnja rešitev, temveč naj postane vaš dolgoročni zaveznik v borbi za zdravje.

Če najpomembnejši obrok dneva, zajtrk, preskočimo, bo naše telo, pa tudi možgani, delovalo počasneje, težje se bomo zbrali, na kosilo pa bomo začeli misliti že nekaj ur pred njegovim smotrnim zaužitjem. Poleg tega pa se bomo zaradi pomanjkanja hranilnih snovi v telesu v času kosila ali večerje prenajedali, kar je vse prej kot zdravo. Zato je pomembno, da zjutraj zajtrkujete, če pa takoj ko vstanete, ne morete jesti, si zdrav in polnovreden obrok odnesite v službo in ga pojejte nekoliko pozneje. Če pa vam ne uspe pripraviti niti obroka za s sabo, pa pred odhodom od doma popijte vsaj kozarec mleka, ki vas bo dobro nasitil.

Pomembno je, da zajtrk ni pretežak ter da vsebuje dovolj vitaminov in vlaknin, ki bodo vaš metabolizem spravile v tek, hkrati pa telo napolnile z energijo. Zdrav zajtrk tako vključuje polnozrnate kosmiče ali kruh, jogurt, surovo sadje in zelenjavo.

Zajtrk mora vsebovati dovolj vitaminov in vlaknin, ki bodo vaš metabolizem spravile v tek, hkrati pa telo napolnile z energijo. Zdrav zajtrk tako vključuje polnozrnate kosmiče ali kruh, jogurt, surovo sadje in zelenjavo.

Zajtrk je najpomembnejši obrok dneva, saj zagotavlja 25 odstotkov energije, ki jo potrebujemo čez dan. Je nujno potreben za absorpcijo vitaminov, mineralov in prehranskih vlaknin. Bogat naj bo predvsem s folno kislino, železom, kalcijem in vitamini skupine B.

Za zdrav zajtrk je ključno ravnovesje ogljikovih hidratov, beljakovin in vlaknin. Uživajte polnozrnate žitarice, sadje, zelenjavo ter izdelke iz posnetega mleka, izogibajte pa se belemu kruhu ter hrani, bogati s sladkorjem, saj vas bo nasitila le za kratek čas, ne bo vam pa dala dovolj zdravju koristnih snovi.

Žal je preskakovanje zajtrka še vedno stalnica večine, še posebej tistih, ki ste prezaposleni in enostavno nimate časa, da bi vsaj nekaj prigriznili, preden se odpravite po opravkih. Spet drugi mislite, da boste na ta način v telo vnesli manj kalorij in lažje shujšali, vendar je ravno obratno. Ne samo, da boste brez energije, kmalu boste začutili lakoto in v kasnejših obrokih pojedli več, kot ste nameravali.

 

Zdrave navade

V pomembni 10 letni raziskavi je dr. Lester Breslow iz Univerzitetne klinike v Los Angelesu ugotovil,da moški in ženske, ki se držijo sedmih pametnih zdravstvenih navad, živijo dlje in manj bolehajo kot tisti, ki nič ne skrbijo za svoje zdravje.

zdrave navade

Naredite dovolj, da bi ostali zdravi?

Kateri so ti čarobni ključi do zdravja? Morda ste zanje že slišali od svoje mame :) ?
– Ne kadite.
– Nadzorujte svojo težo.
– Zajtrkujte
– Ne jejte med obroki.
– Bodite telesno aktivni.
– Ne popijte več kot dve alkoholni pijači na dan.
– Spite 7 do 8 ur na noč.