Značke

Archive for April, 2015

Pet nasvetov za zdravo srce

Poskrbimo, da bo naše srce zdravo

Poskrbimo, da bo naše srce zdravo

1. Zdrav način življenja
Svojemu srcu moramo z leti nameniti več pozornosti. Razumljivo je namreč, da se srce stara, tako kot se starajo vsi organi v telesu. S staranjem se srčna mišica malo zadebeli, predvsem pa postane bolj toga. Srčne zaklopke otrdijo, včasih celo okamnijo. Vendar čezmerno telesno delo ne pospešuje teh sprememb, ampak jih pospešujejo neaktivnost in nezdravo življenje. Zato bi za svoje srce morali poskrbeti maksimalno.

2. Nadzorujmo stres
Prava količina stresa nas v življenju motivira k delu, daje nam občutek, da smo polni energije, budni in pripravljeni na spopad z vsemi neugodnostmi, ki nam križajo pot. Preveč stresa pa škodi celemu organizmu. Stres zvišuje krvni tlak, pospeši bitje srca in poveča mišično napetost. Naučiti se moramo, kako prepoznati in kako obvladati prevelik stres, tako da nam ne bo škodoval. Naučiti se moramo, kako zmanjšati stres na delovnem  mestu.

3. Jejmo zdravo in malo
Živimo v delu sveta, kjer ponudba hrane močno presega potrebe, zato imamo občutek, da se hrani kar naprej odrekamo. Če bomo jedli samo, kadar je potrebno, bomo ostali vitkejši, zmanjšali bomo verjetnost, da bomo zboleli za sladkorno boleznijo, hiperholesterolemijo, visokim tlakom in metaboličnim sindromom, skratka boleznimi sodobnega časa.

4. Nadzorujmo krvni tlak in raven holesterola
Tveganje za srčno-žilne bolezni se zmanjša, če imamo normalen krvni tlak, to je tlak 120/80 mm Hg ali nižji. Visok krvni tlak okvari žilno steno in olajša nastanek žilnih oblog. Da bomo ohranili krvni tlak v normalnih mejah, moramo uživati hrano z malo soli in maščob, biti moramo redno telesno aktivni, skrbeti moramo za idealno telesno težo, opustiti moramo kajenje in omejiti uživanje alkoholnih pijač (dovoljen je npr. kozarec vina dnevno). Bolniki z zvišanim tlakom morajo redno jemati predpisana zdravila in redno meriti krvni tlak. Prav tako moramo po 20. letu testirati raven holesterola vsakih pet let.

5. Bodimo telesno aktivni
Telesna vadba koristi vsakomur. Telo se navadi nanjo in postane močnejše in bolj učinkovito. Redna telesna aktivnost zmanjša tveganje za debelost, visok krvni tlak, sladkorno bolezen tipa 2, možgansko kap, osteoporozo in posamezne vrste raka. Telesna vadba spodbuja imunski sistem in pomaga v borbi proti virusnim okužbam, kot so prehlad in gripa. Če redno vadimo, se poveča raven dobrega holesterola in zniža raven slabega holesterola. Telesna vadba okrepi srce, ki bije počasneje in dela bolj učinkovito, izboljša se pretok v tkivih. Telesna aktivnost nas sicer prehodno utrudi, dolgoročno pa poveča življenjsko moč in ostrino uma, zmanjša utrujenost, napetost in nervozo, ohranja močno srčno in skeletne mišice. Med telesno vadbo se sproščajo endorfini, naravna sredstva proti bolečini, ki povečujejo občutek zadovoljstva in sreče in zmanjšajo kronične mišične bolečine. Dokazano je, da če vadimo tri ure tedensko, najbolje po pol ure na dan, izboljšamo stanje srca in žil ter zmanjšamo tveganje za srčno-žilne bolezni.